Tudjátok meg végre, mi a BDSM
(Reaction to: deleted blog)

Blogs » Blog - Hurr » Tudjátok meg végre, mi a BDSM
2022. 11. 02. 13:17 | Appeared: 635x
Számtalan írás keresi a választ erre az egyszerű kérdésre.
Egyszerű kérdésre nem mindig egyszerű választ adni.

Ockham borotvája filozófiai elv, amely szerint az adott jelenséget egyformán jól leíró magyarázat közül azt érdemes választani, amelyik egyszerűbb.
Ez persze nem azt jelenti, hogy mindent le lehet egyszerüsíteni. Bonyolult a világ. De fölösleges még tovább bonyolítani.

A definíciók arra jók, hogy valamit megkülönböztessünk más valamiktől.
Amikor Varnyu feltette a kérdés, hogy mi a BDSM, sok jó leírás érkezett. De voltak, amik túl tágan, vagy túl bonyolultan fogalmazták meg. Például olyan is előfordult, hogy a BDSM nem más, mint egy életérzés. ??? Persze, lehet életérzés is, de a lényeg az lenne -attól lehetne definíció- hogy miben különbözik más életérzéstől.

Nem tudom, miért nem merült fel senkiben, hogy az a legjobb, ha megkérdezünk erről egy szakembert. Kik a szakemberek? Lehetnek szexológusok is, de én inkább a gyakorlati szakemberekre gondolok. Az itteni anyagias dominákra. Ja, olyanok nincsenek. Akkor a pro-kra. Akik évek óta benne vannak. Az amatőrök saját magukon kívül 1-2, esetleg 10-20 párjuk tapasztalata alapján ismerik ezt a témát. A pro-k pedig sok száz látogatójukon keresztül.

Az óriási tapasztalatuk nagyon értékes. Nem fedi le a teljes BDSM-et, de egy jelentős részét igen. Elsősorban a femdom részét. (Mert elég ritka az anyagias szub és a férfi dom is.)
Akik anyagias dominákhoz járnak, azok túlnyomó részt férfi szubok, mazochisták, és fetisiszták. Gondolom, azzal mindeki egyetért, hogy ők a BDSM világ jelentős és megkérdőjelezhetetelen tagjai.

Mivel sok pénzt és időt áldoznak arra, hogy a vágyaikat megéljék egy anyagias dominával, szerintem el lehet fogadni azt, hogy amit ott kérnek egy szeánsz alatt, azok az ő BDSM vágyaik. Ha nem azok lennének, miért kérnék? Mi másért áldoznának erre.

Szóval röviden: ha tudni szeretnénk, hogy mi a BDSM, meg kell kérdezni néhány pro dominát, akik már sok éve foglalkoznak ezzel. De megkérdezni sem kell, mert többen listát írnak az adatlapjukra a náluk lehetséges dolgokról. Különböző dolgokat vállalnak, ezért egyet nem elég, de 3-4 ilyen listából már össze lehet állítani a BDSM lényegét. Nem bonyolult ez.

Amit kapunk eredményként, az a BDSM nagy részét lefedi. Nem mindent, mert mint írtam, ez elsősorban a férfi fetisiszták, mazochisták és szubok vágyait tükrözik. Szerintem a fetisiszták és mazochisták szinte teljes vágylistáját megkapjuk így. (Kérdés még az, hogy a vágyak egyenlőek-e a BDSM-mel? Szerintem igen.) A szubok vágyainak nagy részét is tartalmazza, de itt a D/s miatt több minden kimarad. Mert egy igazi D/s szerintem 1-2 órás szeánsz alatt nemigen élhető meg.

Comments (37)


#437420 | 2022. 11. 03. 12:41
akkor egész jól gondoltam 😊
#437419 | 2022. 11. 03. 12:21
általában türelmes és viszonylag nyugodt vagyok.

de jó pár éve már könnyen kiborulok, felcsattanok. aki nem ismer, az akár agresszívnek is gondolhat akkor. de ez pár percig tart, vagy addig se. viszont akivel szemben történt ez, annál tovább tart a hatása, és ezt meg nem szoktam érteni. hogy mi baja van, amikor nekem semmi.
#437407 | 2022. 11. 03. 08:40
Hasonloan latom. Ezeknek a cimkeknek addig van letjogosultsaguk, amig inkabb segitik, hogy az egymast kiegeszito emberek konnyebben egymasra talaljanak.

Utana mar kb olyanna valik, mint egy haverom, aki a vegetarianisuk mintajara talal ki mindenfele ertelmetlen kifejezest, pedig a lenyege, csak az, hogy utalja a finomfozeleket. :)
#437403 | 2022. 11. 03. 08:23
De ezt úgy Mindenkinek:

édes ez az évődés a témán. Megnyutatásul, hogy nem csak a mi kis (nemlétező 😋) közösségünk keresi a válaszokat, itt egy kinky magazin 2021 évvégi cikke, aminek címe:

"Címkék,és hogy miértis vannak ezek túlértékelve" (németből szabadon fordítva általam)

https://www.deviance.app/labels/

Jók az oldal cikkei a bdsm alapfogalmairól, szimpi az egész. Már, ha tudsz németül, VAGY Google knows everything... 😉
#437402 | 2022. 11. 03. 08:18
🙇‍♀️ Leborulok Nagyságod Előtt!
😉😉👍😋😋😋

Amúgy még ezt is szét lehet(ne) szedni...😉😜
#437399 | 2022. 11. 03. 08:12
Nos, akkor a kezenfekvo valasz:
BDSM = Bondage, Discipline, Sado/Masochism

Ez a bdsm!
#437393 | 2022. 11. 03. 03:32
Jó reggelt, mindent elolvastam, mindent megrágtam, jelentem és tisztelettel kérek elnézést, de nem tudok egyetérteni. Mindazonáltal nagyon tetszik, ahogy Hurr nekiszaladtál, ill. az a meggyőződés, ahogyan leírtad.

Nem szállnék be a mókuskerékbe, ha nem baj.

Lájkolni nem tudom, de nagyon becsülöm a mögötte levő szándékot , kísérletet. Szeretem Hurr nyugis stílusát. Bár lehet, h tévedek, nem is ilyen, de nekem úgy tűnt eddig.

👍💟😊
#437391 | 2022. 11. 03. 01:52
na igen. lehet, hogy túlbecsültem a valódi szakértők számát.

egyoldalú lenne? meg nem elég mély?
biztos, de túl sokat vártok egy definíciótól.

műszaki ember vagyok. a hetékonyság nekem mindig fontos. ha azt próbáljuk, hogy minden benne legyen, akkor egyre több energiabefektetéssel egyre kuszább lesz minden próbálkozás.

szerintem:
1) meghatározás, hogy egyáltalán miről van szó
2) hogyan viszonyulunk ehhez egyénenként
3) hogyan viszonyulunk ehhez, mit gondolunk összességében mi, mint a BDSM közösség tagjai és hogyan a kívülállók

nem lehet a hármassal kezedni. (de nem is valószínű, hogy el lehet jutni odáig)
#437371 | 2022. 11. 02. 23:43
Nos erről csak annyit, tanultam szakácsnak. Az egyik szakács 20+ éve a szakmában azt mondta. A levesbe kell vegeta, mert a vendégek úgy szeretik....
Nem értettem vele egyet. Nekem az a zacskós leves kategória.

A mesterszakács mikor meghallotta, röhögve csak annyit mondott a kollégájának: látod b+ már most többet tud mint te.

Nyilván érdekes lenne , hogy az ő szemszögükből mi a bdsm, de meglehetősen egy oldalú lenne azért.
Hurr Deleted user
#437358 | 2022. 11. 02. 23:25
az elején sem gondoltam, hogy teljesen hülyeség, amit mondasz :)

csak igyekeztem rávilágítani a dolog buktatóira :)

PS: szerintem tudod, hogy már pár dologról meg tudtál győzni. utalnék a karakterhalmazokra :) <3
#437356 | 2022. 11. 02. 23:21
Oszinten a 7-8 nem rossz szam. Nincs olyan szakma legyen az szakacs, villanyszerelo, fodrasz, vagy lakatos, ahol tudnek ennel tobb megbizhatot felsorolni.

Viszont nem hinnek nekik. Nem hiszem, hogy lehet melysege egy futoszalagnak…
#437347 | 2022. 11. 02. 23:04
ebben egyet tudunk érteni. nyilván óriási különbségek vannak köztük. persze hogy a legjavára gondoltam.

illetve nem is gondoltam senkire, mert nem szándékoztam összeállítani a listát. csak arra utaltam, hogy ez pontosabb megoldást adna, mint a személyes szubjektív nézőpontok.

de örülök, hogy legalább valamennyire sikerült meggyőznöm róla, hogy nem teljes hülyeség, amit mondok.

hát legyen. személyes megkereséseket nem vállalok, csak ha kapok hozzá kiszállási pénzt :))

két komolyat ismerek személyesen. rajtuk kívül nem hiszem, hogy 7-8-nál többet tudnék mondani, akiket érdemes kérdezni.
Hurr Deleted user
#437304 | 2022. 11. 02. 20:45
pro domina és pro domina közt is van lényegi különbség. mármint az ismereteikben.

mert más egy valódi profi domina, aki tényleg profin csinálja minimum 10 éve, mint az a huszonéves csitri, aki beregisztrál ide (néha még a pro szót is elfelejti bejelölni ...) és úgy gondolja, hogy egy, a fene se tudja honnan szerzett szexi profilképpel majd degeszre keresi magát.

szóval meg kellene keresni az ötletedhez szükséges valóban gyakorlott és a műfajt tényleg profi szinten űző dominákat, akiknek tényleg vannak ismeretei. ha esetleg tudsz 20 ilyen hölgyet itt, akkor csak azt írd, hogy igen, tudsz, a nevek nem kellenek.

az általuk összeállított listát tényleg szivesen elolvasnám.
#437303 | 2022. 11. 02. 20:39
ez értékelhető ellenvélemény.
#437302 | 2022. 11. 02. 20:35
az előbb válaszoltam hasonló kommentre:
"az itt mellékes, hogy egy pro domina hogyan viszonyul a BDSM-hez.
az ismeretei lényegesek."

az is mindegy, hogy mit gondol róla.

pl. gyilkosságról érdeklődve én egy gyilkossági nyomozót kérdeznék. vagy egy törvényszéki boncmestert. ők naponta találkoznak ilyen esetekkel.
#437294 | 2022. 11. 02. 19:57
A szexualtiás ennél azért jóval nagyobb és több.

A cizelláltan pro jelzésű dominák , mondjuk úgy, hogy szolgáltató. Nincs velük gondom.

De őket megkérdezni erről kb. Olyan fals eredményt adna, mintha 5 színészt arról kerdeznek meg , hogy mire gondol egy gyilkos, csak azért mert eljátszott több ilyen szerepet...
Deleted user
#437291 | 2022. 11. 02. 18:34
Tök mindegy kinek mit jelent, a lényeg,hogy amit megél azt élvezze a partnerével, legyen az bármilyen perverz dolognak mondott akármi, élvezzék amikor megélik.🙂😛
Deleted user
#437286 | 2022. 11. 02. 17:26
na megyek filmet nézni, mert már 3x állítottam le. pedig nagyon jó thriller :)
Hurr Deleted user
#437285 | 2022. 11. 02. 17:24
"Amit kapunk eredményként, az a BDSM nagy részét lefedi. Nem mindent, mert mint írtam, ez elsősorban a férfi fetisiszták, mazochisták és szubok vágyait tükrözik. Szerintem a fetisiszták és mazochisták szinte teljes vágylistáját megkapjuk így. (Kérdés még az, hogy a vágyak egyenlőek-e a BDSM-mel? Szerintem igen.)"

szerintem meg nem :)
#437284 | 2022. 11. 02. 17:22
most apránként ismételjem meg a blogot?

rád nem szokott jellemző lenni, de most ez van: figyelmesen kellene olvasni.
Hurr Deleted user
#437282 | 2022. 11. 02. 17:17
ne szőrözz már :)

és akkor hol vannak pl. a szub nők vagy a domináns pasik vágyai?
#437281 | 2022. 11. 02. 17:06
pontosabban a szub, a fetisiszta és a mazochista férfiak vágyait tükrözné.
pont ezt írtam két helyen is a blogban.
ne lépjünk visszafelé.
#437280 | 2022. 11. 02. 17:04
azt jól magyaráztad, érdekes volt.

de nem lehet mindenbe belevinni a mindent.
dehogy mondtam, hogy iktassuk ki az emberi érzéseket.

de ha bármivel kapcsolatban azt szeretnétek elérni, hogy ne lehessen meghatározni, ne lehessen egyetérteni, leírni se lehessen érthetően, akkor persze, vigyük bele a szubjektív emberi érzéseket.

látod, még egy szín definícióját is megfoghatatlan masszává lehetne változatni.
Hurr Deleted user
#437279 | 2022. 11. 02. 17:00
a pro dominák által írt lista a szub és fétisiszta pasik vágyait tükrözné.

hol vannak ebben az én vágyaim pl? sehol :)
#437278 | 2022. 11. 02. 16:53
Épp azt magyaráztam, hogy ugyanazon cselekedetek sora mennyire más élményt ad...
De iktassuk ki az emberi érzéseket,mert az olyan elvont és szubjektív... 😅
#437277 | 2022. 11. 02. 16:45
a definíciónál figyelmen kívül lehet hagyni.

a piros (vörös) szín definíciója: 650-780 nm hullámhosszú fény.
nem tartozik a meghatározáshoz, hogy rajongasz érte, vagy esetleg taszít, sem gondolatmenetek, amik eszedbe jutnak róla. pedig sokféleképpen viszonyulnak a színekhez az emberek. de ez már más téma.

a listát nem én írnám, hanem a profik listáját összegezném.
Hurr Deleted user
#437276 | 2022. 11. 02. 16:39
ha Te írnál egy listát, az leginkább Rólad szólna. ha meg én, akkor az rólam :)

szerintem viszont az érzések is beletartoznak, mert ha az a lista emberekről szól, akkor azoknak az embereknek érzései vannak, nem lehet figyelmen kívül hagyni :)
#437275 | 2022. 11. 02. 16:31
így van, nem okoz gondot :)

tudom, hogy sokkal emelkedettebb a misztikus ködbe burkolt, megfoghatatlan, definiálhatatlan, szubjektív BDSM.

kissé kiábrándító lenne, ha meg is csináltam volna a javasolt listát. pedig ennyi az egész.
persze nem lenne benne az ezzel kapcsolatos érzéseink. mert szerintem az nem tartozik a definícióhoz.
#437274 | 2022. 11. 02. 16:25
Igen, ez is két emberen múlik. Lehetek én a világ legjobb Dominájánál, ha épp nem tudok átszellemülni akkor komolytalan lesz az egész :)
#437273 | 2022. 11. 02. 16:20
jó a hasonlat.
viszont az itt mellékes, hogy egy pro domina hogyan viszonyul a BDSM-hez.
az ismeretei lényegesek.
#437272 | 2022. 11. 02. 16:13
Nincs új a Nap alatt.
Pár hete definiálta nekem valaki, mi a vanilla.
Nem sokkal azután, hogy azon tűnődtem, ami előtte ért, milyen vanilla volt.
Pedig egy csomó bdsm "pornó " elemet tartalmazott, csak én nem "kapcsoltam át ".
Ez totál szubjektív.
Lehet, mással ugyanez "átkapcsolt" volna.
Egy kis foltosra verés lehet sima buli is, de élveztem már el tőle, nyakig felöltözve.
A bdsm az agyamban van, minden más cselekedet, eszköz csak kellék. Ami olykor nevetségesnek is hat.
Szerintem.
De én még zöldfülű vagyok.
Deleted user
#437271 | 2022. 11. 02. 15:58
teljesen egyetértek veled.

de itt néha születnek olyan blogok, amiben valaki kijelenti, hogy ez meg az nem BDSM és hogy a nagy többség semmit nem tud a dologról ...

ilyenkor szoktak páran virtuális tollat ragadni. és vagy megmondják, hogy szerintük mi, vagy azt, hogy a téma felvetője egyáltalán nem jól látja, de az is lehet, hogy pár embernek az a véleménye, hogy erről tök fölösleges vitatkozni ...

majd ez is le fog csengeni, mint minden vihar egy kanál vízben :)
Deleted user
#437269 | 2022. 11. 02. 15:36
Én már ezt kezdem k.. unni ezt a mi a bdsm, mi nem...és amúgy kit érdekel kinek mi ha nekem az ami és másnak meg nem az. És akkor mi van, ha nem egyezik, csinálja mindenki ahogy neki jó. Remélem erre az évre már nem lesz több ilyen, mint napjainkban ami van. Ehh..ez konkrétan nem a poszternek szólt most.
#437265 | 2022. 11. 02. 15:12
Jhaj, egy jó nyalóverseny....dejóislenne...hmm..:( :)
Deleted user
#437264 | 2022. 11. 02. 14:44
Soha nem értettem ezt, hogy egyesek miért éreznek kényszert itt a pixin arra, hogy azt magyarázzák, mi a BDSM, és mi nem az. Engem nem érdekel, hogy mások mit gondolnak erről: úgy szexelek, ahogyan az a partneremnek és nekem is vonzó, izgalmas, élvezetes. Hogy mások - akiknek nem mellesleg semmi közük ahhoz, hogyan szexelek - azt BDSM-nek, vagy dugi-buginak vagy nyalóversenynek neveznék, engem nem érdekel.
Deleted user
#437258 | 2022. 11. 02. 13:50
értem, amit írsz, bár nem feltétlenül értek egyet Veled. de az szerintem már köztünk nem okozhat gondot :)

írásodat kitettem az Ebook idézett oldalára :)
#437254 | 2022. 11. 02. 13:37
Érteni vélem a megközelezítést, és nem is tartom feltétlen hibásnak a gondolatmenetet. Mégis az első érzésem az, hogy ennyi erővel egy pro domina nekem kb úgy viszonyul a bdsm-hez, mint egy pszichológus a barátsághoz. (avagy citrompótló a citromhoz)






 
We use cookies to provide security and user-friendly features when you visit our website as well as to collect statistical data. More information: Privacy Policy