Az igazira várva

Blogs » Blog - drhouse » Az igazira várva
drhouse (36)
Dominant
Male, Hetero
  • Has public albums 
  • Has public self pictures 
  • Has blog 
2017. 12. 30. 13:21 | Appeared: 1217x
Visszatérő elem időnként a profilokban az a fordulat (vagy legalábbis a mögötte meghúzódó jelenség), hogy "az igazira várok". Gyakorlatilag minden paramétertől függetlenül bukkan fel és sokszor igényesen megfogalmazva, tehát még csak nem is a lelki szegények bolondériája ez.

Mi ezzel a bajom? Kezdjük az "igazi" részével. Olyan nincs. Punktum. Akárhány rózsaszín szentimentális lélekbe gázolok is most bele, senki nem teremtetett nekem (és neked sem), nincsen sors sem, ami majd elénk rakja a (nem létező) igazi Ő-t. Aki ilyeneket lát, az a saját érzékelésének az áldozata. Az emberi agy egyik evolúciós csúcsteljesítménye az igen fejlett mintázatfelismerő képesség. Ez nagyon jól jön, amikor el kell dönteni, hogy esni fog-e az eső, vagy amikor meg kell tudni mondani, hogy melyik növény ehető, de ahogy nő az absztrakció szintje és az ismeretlen külső tényezők száma, egyre több rossz következtetésre jutunk. Arról nem is beszélve, hogy az ember szereti magát kitüntetett helyre képzelni a világban, vö: heliocentrikus világkép, vagy a "mindig az én sávomban halad lassabban a forgalom" érzése. Épp ezért azt is szeretjük érezni, hogy a partnerünk "az igazi". Aki kicsit is jártas a statisztikában, az nyilván tudja, hogy még ha lenne is "igazi", annak az esélye, hogy ez az illető időben és térben ugyanott van, elenyésző. Különben is, honnan tudnád, hogy X az igazi, ha nem ismered a világon az összes többi, valaha élt, vagy még meg sem született embert?

Az a (sokak szerint valószínűleg lehangoló) igazság, hogy egy "elég jó"-t keresünk. (Szerintem ez sokkal izgalmasabb, mint "az igazira várni", de ez nyilván ízlés kérdése.) És ez most nem egy lekicsinylés, épp elég macera egy "elég jó"-t találni. Akinek nem bosszantanak a hülyeségei, hanem szórakoztatnak, aki kócosan is tetszik, akinek nem teher a szívesség. Ha létezne "igazi", akkor már rég lehúzhattam volna a rolót, mert már megtaláltam, csak vége lett. De mivel nem létezik, nem kell a kardomba dőlnöm. :)


Kettő: várakozás. Nőjünk már fel. Ez a (gendersemleges) királylány, aki a toronyba zárva várja a megmentő (szintén gendersemleges) lovagját. Marha romantikus, csak azt felejtjük el, hogy itt a genderselmeges királylánynak nulla beleszólása van a leendő genderselmeges férje személyébe. Ez kell, tényleg? Mint kifejtettem a sors nem fogja eléd rakni a másikat. Azért tenni kell. Ez alatt nem kizárólag az online társkeresésre gondolok, hanem arra, hogy megteremtem a lehetőségét annak, hogy megismerkedjek egy "elég jó"-val. Gondolj bele, minden olyan találkozás, amit valaki sorsszerűnek állít be, azért tudott létrejönni, mert mindkét fél vette a fáradságot, hogy felemelje a seggét a tévé elől, és belekerüljön egy olyan szituációba, ahol megismerkedhet emberekkel. És most számold össze, hogy hány olyan kapcsolat van, ami úgy kezdődött, hogy a felek álmodozva vártak az "igazi"-ra.

És nem mellékesen: hány olyan emberrel ismerkedünk meg, aki nem az "igazi", és még csak nem is az "elég jó" kategória? Igen, sokkal. (Teszem hozzá: minél nagyobb ez a szám, valószínűleg annál jobban definiált az "elég jó".) És ezzel most szólnék itt oly sok embernek (aki mind nem fogja ezt elolvasni, de annyi baj legyen): ismerkedjünk, beszélgessünk minél több emberrel, hiszen így csak nő az esélye annak, hogy egy "elég jó" is beleesik a szórásba. Ez az oldal például pont azért van - csak ez nem megy, ha az "igazira vársz".

https://www.youtube.com/watch?v=Zn6gV2sdl38

Comments (51)


SaPi Deleted user
#265752 | 2017. 12. 31. 15:32
Azok a pontok/emberek tartoznak bele, akikkel azonos, közel azonos a rezgési szintetek.
Így megfelel, Mr&Mrs?!
#265744 | 2017. 12. 31. 15:28
Mondom, ismeerm ahalmazelméletet, de ahhoz, hogy haszáljuk, kellenek sarokpontok, definíciók :)
SaPi Deleted user
#265742 | 2017. 12. 31. 15:26
A jellemzőket Te határozod meg, hiszen az a te köröd. Így jogodban áll szelektálni vagy összejönni a padon alvó elvtárssal...
A "kör" az nem egy konkrét kör, lehet amőba alakú is, a könnyebb megértés és az átvitt dolgok miatt kör. ;0)
#265741 | 2017. 12. 31. 15:25
Igen, egy igazi létezik, de a kérdés az, ha ma a te paramétereid szerint van igazi, a paramétereid nem változnak idővel? A körülmények nem változnak? Holnap meg más lesz az igazi. Mert minden változik. Ma rántottát ennék, holnap tükörtojást. (Sa)
drhouse Deleted user
#265740 | 2017. 12. 31. 15:22
Már elnézést, de lineárisan ezt képtelenség értelmezni. Olyan lenne, mintha azt mondanánk, hogy a Föld egy geometriailag 2 dimenziós sík terület.
#265739 | 2017. 12. 31. 15:21
Sa voltam
#265738 | 2017. 12. 31. 15:21
Ismerem a halmazelméletet, de azt hiszem, hogy a halmaz elemeinek azonos paramétereinek meghatározása nélkül ez sehová nem vezet. A halmazokat valami közös többszörös mentén lehet és szabad kezelni, egyébként egy katyvasz lesz. Persze a szomszéd utcában a padon élő féllábú hajléktalan is lehet része a halmaznak, ha nem szelektálsz, és nem választod ki a halmazra jellemző, arra adekvát paramétereket.
#265737 | 2017. 12. 31. 15:18
Bocsi, de ha ennyire a 100%-os igazi vársz akkor nem fog elszaladni melletted az élet? Vagy egyébként (hogy is fogalmazol) "elég jó" is megteszi addig?
Miért kételkedsz abban, hogy nekünk ép nem az elég jó kategória adatott meg? Miért nem hiszed el, hog ép most az igazit leltük meg. Mert megkérdőjelezed mind azzal amit mondasz pedig ennek az esélye is meg lehet, hogy igen pont ő az "igazi"! (Pi)
SaPi Deleted user
#265736 | 2017. 12. 31. 15:16
No először akkor nézzük azt hogy Te egy pont vagy a térben. Ebből következik, hogy mások is egy-egy pontot jelölnek meg. Van érdeklődésed, élettered, munkahelyed, stb...., ezek a jellemzők KÖRÜLvesznek, tehát ideális esetben egy gömböt alkotnak körülötted, mint a gömb középpontja körül.
Akkor talán érthetőbb lesz, ha ezt egy síkra vetítjük és ott ugye meg tudjuk állapítani azt, hogy a kör, mint egy geometriai alakzat, pontokból épül fel. Te vagy a középpont, körülötted sok-sok pont. A sok pont a többi ember. A körvonalon kívülre esők nem tartoznak a te körödbe, velük semmiféle kapcsolatod nem lesz. Azok a pontok, amik a kör középpontjához vannak a legközelebb, azok lesznek az "igaziak".

Talán érthető....
#265735 | 2017. 12. 31. 15:15
Azt érzem, hogy kicsit elbeszélünk egymás mellett... :D

Az "az igazi" definíciója ebben a kontextusban az, hogy mindössze egy létezik belőle. Tehát a több igazi ebben a modellben a több "elég jó" kategóriába tartozik. Így egész sok látszólagos ellentmondás feloldódik lejjebb.
#265728 | 2017. 12. 31. 15:03
A legkönnyebb dolog leszokni a dohányzásról, nekem már ötvenszer sikerült :O)))
Deleted user
#265726 | 2017. 12. 31. 15:03
az a bizonyos "igazi" életemben 5x jött velem szemben ... és mindig 1000 % biztonsággal éreztem: Ő AZ.

ennyiz a "szembejövő forgalom" minőségi megítélésének biztonságáról ;)
Deleted user
#265725 | 2017. 12. 31. 15:02
Metafizikai vonatkozásban, az aki szembejő veled és tudod amit tudsz, azt jelenti, hogy éppen abban a pillanatban együtt rezegtek. Ez lehet pillanatnyi állapot is akár vagy hosszabb távú, tehát időintervalluma végtelen. Az utóbbi esetben beszélhetünk arról az esetről, hogy ralálkoztál egy "igazival"...
#265723 | 2017. 12. 31. 15:00
Van aki azt az egyet sem találja, inkább felteszi a kérdést, hogy ki az igazi :)))))))
#265722 | 2017. 12. 31. 14:59
Honnan tudnánk, hogy több van?
#265720 | 2017. 12. 31. 14:59
Biztosan van, kérdés, találkoztok-e? (Sa)
#265717 | 2017. 12. 31. 14:57
A vita szempontjából,értem. Szóval mi az igazi? ha szembejön majd veled,(reméljük), ez a kérdés értelmetlen lesz, mert tudni fogod. Mik a papaméterei? Ez nem kiló, centi, nyomás, hőmérsélket halmazállapot, ez érzés. Fasz tudja ki az igazi. Itt ül velem szemben, akit én annak gondolok, de lehet, nem ő nekem én meg neki vagyunk elrendeltetve. Nem midegy, ha boldog vagy? Ha nem,akkor még várat magára, de azért általában eljön.
#265713 | 2017. 12. 31. 14:53
Bocsi ez már egy kicsit mélyebb ezoterikus gondolatokat feszeget legalább is szerintem. Ebben van aki hisz van aki nem. Ez pont olyan mint a vallás. Ha hiszel az a te dolgod , ha nem az is. Na de ezt egy pontos matematikai sorral felírni, hogy minek alapján tudod Őt megtalálni nem lehet ez is biztos. De lehet én értelek félre. Viszont erről az jut eszembe, hogy elmentem a jósnőhöz és azt mondta nem lesz gáz! Igaz villany és víz sem lett! :-D Bocsi! (Pi)
Deleted user
#265712 | 2017. 12. 31. 14:53
Az "Igazi"

1. Tulajdonképpen sok "igazi" létezik - tehát hibás elképzelés az, hogy csupán csakis egy létezhet és az is hogy nincs, mert tudjuk hogy több van... ;0)
2. Azokkal az élőlényekkel és tárgyakkal, valamint ismeretekkel találkozik mindenki, akivel-amivel azt teheti, amire szüksége van.
3. Mindenki ismeri a halmazelméletet?!
drhouse Deleted user
#265711 | 2017. 12. 31. 14:49
És konkrétan a predesztináció létezésében nem hiszel, vagy csak az "igazi" koncepcióját veted el?
#265694 | 2017. 12. 31. 14:31
Azt, hogy van egy darab, előre elrendeltetett valaki, akivel találkozni fogok, és első pillantásra tudom, hogy ő az, akivel nekem lennem kell (és viszont).
SaPi Deleted user
#265693 | 2017. 12. 31. 14:30
Nincs társam. A vita szempontjából érzem fontosnak tisztázni a vita tárgyát.
#265690 | 2017. 12. 31. 14:28
Neked van társad? (Sa) Kezdjük itt. Megfelel? Ha nem, válts, ha igen, miért kérdés , ki az igazi? (Sa)
Deleted user
#265689 | 2017. 12. 31. 14:27
Engem elsősorban az érdekelne, mit értünk "igazi" alatt?
#265683 | 2017. 12. 31. 14:24
Tapasztalatból, mert tudom, hogy mindig két emberen múlik, szerintem ez zömmel igaz, ha a felek amúgy enygenrangúak. Ha nem, akkor persze, hogy az van, amit az erősebb, vagy mittudomén mi, eldönt.
#265592 | 2017. 12. 31. 11:44
Kár, pedig érdekelne, hogy hogyan jutottál arra az álláspontra, amire.
#265591 | 2017. 12. 31. 11:42
Pedig a vita egy nagyon jó dolog. Köszi az ihletet, mindlárt írok is erről egy blogot :)
#265568 | 2017. 12. 31. 10:38
Nincs türelmem tételesen kifejteni aaz álláspontomt, csak egy pici észrevétel: Igaz, nincs belesszólása a királylánynak, ki közeledjék hozzá, de elküldeni a csacsi f..ára gátőrnek, annál inkább, ha az ő általa felállított képbe nem fér bele.
Relatív dolgokról vitázni felesleges, nézeteket ütköztetni viszont lehet. (Sa)
drhouse Deleted user
#265560 | 2017. 12. 31. 10:21
Vitatkozzon a hóhér!:)
Olyat akarsz egyenletbe foglalni amit nem lehet.
Így nem csoda h nem jön h nem érted.
#265552 | 2017. 12. 31. 10:08
Megint csak, ha érvekkel is alátámasztod (amint én is tettem az írásban), akkor szívesen vitatkozom.
Deleted user
#265541 | 2017. 12. 31. 07:43
Kiegészítés:
Az Igazi-val az az egy probléma,h sokan a Tökéletess-sel azonosítják.Senki se tökéletes.
Deleted user
#265540 | 2017. 12. 31. 07:35
Azért mert valamit nem tudsz egzakt módon leírni keretrendszerbe foglalni illetve mert veled még nem történt meg...attól létezhet...
#265473 | 2017. 12. 30. 20:29
Bár nem vagyok képzett statisztikus, de ha nulla esély lett volna, akkor nem találkoztatok volna :D

Az elég jó meg egy olyan téma, amibe nem mennék most bele, de könyveket töltöttek már meg vele. Lehet, hogy nem a legjobb szóhasználat, de elég éleg a kontrasztja az "igazi" ellenében. :)
#265439 | 2017. 12. 30. 19:40
Értem azt amit írsz sőt hova tovább képzett statisztikusként el is fogadom, de akkor mert, hogy ehhez egy picit értek is akkor had kérdezzek vissza ki az igazi? Ki az elég jó? Ki az aki még ép megfelel kategória? Mindig van jobb, mindig van nagyobb hal? Persze biztos így van mint ahogy írod is nem ismerünk minden embert a Földön, de mert hogy minden relatív egy rossz, vagy viszonylag jó után érezhetjük a relatív majdnem legjobbat is igazinak. De csak, hogy személyes példát hozzak igen nekem sikerült és ez a lényeg, hogy törekedjünk rá, hogy a számunkra kettőnk számára legjobb variációt tudjuk kihozni a sok-sok variáció közül. De ez csak az én szerény véleményem. Ja statisztikailag 0 volt az esély kettőnk találkozására és még is. Az élet néha nagyon felül tudja írni a szabályokat.:-) (Pi)
#265368 | 2017. 12. 30. 18:05
Továbbra is, az állításom az, hogy nincs EGY igazi, akivel a sors akarata szerint egymásra találunk majd. Amiről Te beszélsz, arról én szót sem ejtettem.
Deleted user
#265350 | 2017. 12. 30. 17:32
Áááá.... mond csak ki, miért és hogyan mondja meg ki az igazi?! Hát én! Tehát mi kell hozzá?! Önismeret...
drhouse Deleted user
#265333 | 2017. 12. 30. 17:07
én is úgy gondolom :)
drhouse Deleted user
#265326 | 2017. 12. 30. 16:42
Most egy időre elvesztettem a lelkesedést. Mozgással vezetem le a feszültséget. Majd visszatér. Vagy nem ...:-)
#265324 | 2017. 12. 30. 16:40
Ez mindannyiunk kínja, persze. Ettől még fel a fejjel, már csak azért is, mert elég jó írónak kell lennie az embernek, ha palástolni szeretné, hogy rezignált lelkiállapotban ír levelet, szóval egyszerűbb tényleg lelkesnek lenni :)
drhouse Deleted user
#265322 | 2017. 12. 30. 16:37
Nyilván. Én is adatok alapján tájékozódom. De attól még hogy nem stimmel az összes adat amit jónak vélek, még ismerkednék. Fel is veszem a kapcsolatot de a nagy többségnél nemhogy válasz sem érkezik de még az adatlapomat sem nézi meg hogy ki vagyok. Ja, és nem sablonlevéllel indítok...
#265319 | 2017. 12. 30. 16:33
Látod, a mondat második felével nem értek egyet, ez az egész poszt erről szólt. Ha esetleg meg is érveled ezt, akkor akár vitatkozhatunk :)
Deleted user
#265318 | 2017. 12. 30. 16:33
Én minden egyes alkalommal mindig az igazit találtam meg :-D:-D:-D
Deleted user
#265317 | 2017. 12. 30. 16:32
Na jó, megfelelők léteznek, s közülúk 1 az igazi..
#265316 | 2017. 12. 30. 16:32
Minden ismerkedés (sőt, a világ bármilyen típusú megismerése) adatok sokaságán keresztül vezet. Élőben is felismered, hogy egy illető kb 170 centi magas, kellemes a hangja és ehetne egy kicsit többet - csak nem rögzíted írásban. Párt ugyanígy paraméterek alapján választasz, csak nem minden paraméter könnyen számszerűsíthető (ha egyáltalán).

Amúgy meg fel a fejjel, a világ tele van hülyékkel, de azért nem csak velük :)
#265307 | 2017. 12. 30. 16:26
És ez pont azt támasztja alá, amit írtam ;)
#265306 | 2017. 12. 30. 16:25
Ne érts félre, imádok vitatkozni (valószínűleg túlságosan is), de nehezen viselem, amikor egy diskurzus eléri azt a szintet, hogy a szemantikán lovagolunk.

Szóval ha van érdemi hozzáfűzni valód a témához, nosza, ki vele, de ha már direktbe megszólítasz, akkor (tudom, itt rontom el, de) elvárok valami minőséget.
drhouse Deleted user
#265304 | 2017. 12. 30. 16:19
Ezt csak azért írtam, hogy mulathassak a saját naívságomon... azért köszi
#265298 | 2017. 12. 30. 16:01
Nem ártana kicsit rágyúrnod az ún. értő olvasásra. Általános iskolában tanítják ;)
Deleted user
#265292 | 2017. 12. 30. 15:49
Akivel a való életben találkozol, annak igazinak, valódinak kell lennie, szellemekkel általában nem szokás, báááár..... ki tudja...
Deleted user
#265291 | 2017. 12. 30. 15:23
Az internetes társkeresés adatok sokasága közötti keresgélés. Semmi köze érzelemhez vagy egymás megismeréséhez. Sőt megkockáztatom hogy sok olyan regisztráció születik ami mögött nincs keresési szándék. Egyszerűen csak unatkozik és regisztrál. Aztán -jó esetben- törli magát, vagy marad adat szemetet hagyva maga után...
Deleted user
#265287 | 2017. 12. 30. 15:16
én már találtam "igazit". többször is ;)