A szubmisszív fél szerepe

Blogs » Blog - csicska_boy » A szubmisszív fél szerepe
2019. 08. 17. 18:13 | Appeared: 1366x
Úgy vettem észre, hogy a szubmisszív fél szerepéről kétféle felfogás létezik. Mindkettő egyaránt meggyőzőnek tűnik, mindkettő jelentős érveket sorakoztat föl igaza mellett.

Az egyik felfogás szerint a szubmisszív mindig és mindenben azt csinálja, amit Domja megkövetel tőle. Ha vannak is vágyai, ezek nem fontosak, hiszen a szubmisszív szerep lényege éppen az, hogy az ember nem a _saját_ vágyait igyekszik kielégíteni, hanem tudata és akarata egészen egy másik emberére összpontosul. A szubmisszív fél e felfogás szerint az örömét abban találja meg, hogy akarata egészen föloldódik egy másik emberében.

A másik felfogás szerint szubmisszív és domináns fél viszonya eredendően dialogikus. Tekintve, hogy egyetlen ember sem tiszta esszenciája valamelyik szerepnek, mindkét fél a saját vágyait dobja be a közösbe, amelyből az interakció, a közös együttlét kialakul. E felfogás szerint a domináns fél éppen annyira ügyel a szubmisszív vágyaira, mint amaz az övéire. Hiszen a cél nem egy idealisztikus domináns-szubmisszív viszony létrehozása, hanem két egyenrangú ember öröme, amelybe mindkettő a maga tudását adja bele.

Azt hiszem, mindkét felfogás igaz, de inkább a másodikból érdemes kiindulni. Az első inkább egy ideális állapotot mutat be, egy olyat, amilyen a valóságban nagyon ritkán létezik.

A szubmisszív fél öröme valóban abban rejlik, hogy egy domináns vágyaiban föloldódjon; de ez csak akkor valósulhat meg, ha a domináns fél nagyon jól ismeri a szubmisszív fél vágyait, érzelmeit. Olyan finomra hangolt közös játék ez, amely csak folyamatos dialógusként működhet igazán.

Comments (11)


#341478 | 2019. 08. 18. 15:03
ha definiálni kéne, akkor tényleg ilyesmit lehetne. de szerencsére nem kell.
mint ahogy írod is: "a cél nem egy idealisztikus domináns-szubmisszív viszony létrehozása, hanem két egyenrangú ember öröme"
egyenrangút azért képzeljük zárójelbe.
#341444 | 2019. 08. 18. 09:34
Egyetértek veled, nyilván több felfogás van, de én úgy vettem észre, úgy tapasztaltam itt, hogy e körül a kettő körül kristályosítható ki a legtöbb.
#341405 | 2019. 08. 17. 21:10
igen, néhánynál bejön, a többiben meg ott a kétség, hogy ők talán nem "csinálják" jól
Hurr Deleted user
#341399 | 2019. 08. 17. 20:38
Jó, hogy eltekintünk. :)))
Viszont nekem az jön le többnyire az ominózus elméletekből, mintha nem így lenne mindenkinél. :DD
#341397 | 2019. 08. 17. 20:23
még jó, hogy eltekintünk a rabszolgatartó társadalmaktól! nehogy már te is összekeverj ilyeneket, mert nem szoktál.
mert ilyen alapon a munkahelyi főnök-beosztott viszonyok is ide kerülhetnének.
Hurr Deleted user
#341394 | 2019. 08. 17. 20:03
Valójában csak ez a történet lényege. Addig lehet elmélkedni jogokról, egyenlőségről, vagy nem egyenlőségről míg elmélet, azonban a másik ember nem elmélet. Ha eltekintünk a rabszolgatartó társadalmaktól, a kapcsolatban mindkét fél önként vesz részt ergo addig marad benne amíg valami benntartja.
#341392 | 2019. 08. 17. 19:52
két felfogásról írsz.
tök mindegy, hány felfogás van. lehetne ezeket tovább részletezni, a részek keverékét újabb felfogásnak definiálni.

egy kapcsolatban két ember van. általában összetett, bonyolult, kevert személyiségekkel. ugyanilyen összetett, kevert, sosem színtiszta vágyakkal. ha nem működik a kapcsolat, felesleges felfogásokhoz ragaszkodni. ha működik, akkor még inkább felesleges.
Deleted user
#341385 | 2019. 08. 17. 18:49
Igen, azt hiszem Heatsink fogalmazta meg a legjobban az alárendeltség szintjeit.
#341384 | 2019. 08. 17. 18:41
Én el tudom képzelni, hogy működni tud, de csak akkor, ha a Dom/Domina nagyon jól ismeri az alárendelt felet. Szóval végülis akkor, ha a második felfogás (a dialógus) eredményeként alakul ki. Vagyis ideális esetben a Dom/Domina vágyai éppen egybeesnek a Szub tűrőképességével.

Ezért írtam: a kiindulás a második, a végcél (esetleg, valamiféle idealisztikus esetben) az első lehet. De egyetértek veled: az elsőből kiindulni hiba volna.
Deleted user
#341383 | 2019. 08. 17. 18:35
Szerintem az első verzió, ha csak a Dom vágyaira összpontosul, akkor az egy kizsákmányoló kapcsolat és semmiképp se életképes hosszútávon.
#341382 | 2019. 08. 17. 18:34
Én úgy fogalmaznám meg, hogy többfajta szubmisszív létezik.
Az típus, akinek a vágya egyáltalán nem fontos (számára se), ő a slave.
Az a típus, akinek a vágya általában fontos, de nem ő irányít, hanem rábízza a dominánsra, hogy mi valósul meg belőle, ő a sub.
És az a típus, akinek a vágya annyira fontos, hogy közben irányít is, ő a bottom.






 
aaaaaaaaaaaa