instabil kettős mérce

Blogs » Blog - BlueDragon » instabil kettős mérce
2023. 03. 20. 08:39 | Appeared: 563x
Valamikor régen volt egy világrend. Voltak az urak és az alárendeltek.
Volt Doktor ÚR , Ügyvéd ÚR , Mérnök Úr, Tekintetes Úr, Nemes Úr.

Aztán jöttek és elzavarták a picsába az urakat.

Ezzel a Férfi társadalom nagy része talajt vesztett.

Jöttek a nők és helyet követeltek, helyet ott ahol eddig nem volt helyük.
Talán a legrombolóbb a férfi egó számára, hogy sok esetben, jobb ügyvéd, orvos, mérnök, politikus és vezetők kerülnek ki közülük.

Talán azért, mert lentről indultak, mert még kurvára emlékeznek.

Ragaszkodni kapálózni lehet a régi után, de ami elmúlt az elmúlt.

https://youtu.be/s6Vz0lOpee8

Ma már nem térdel le egy nő ha csettint valaki.
Ma már nem elég lerakni az asztalra a faszt, nem esnek tőle hanyatt.
Láttak már kisebbet és nagyobbat is.

Már nem hallgass a nevük, az asszony állat lemászott a fáról és két lábra állt.
Csak sok fasz a fán maradt és bután nézi a másik ágon a banánt, hogy azt nem hozza oda senki és bizony meg kell mozdulni.

Bizony ez a felszabadulás régen kezdődött.
Kicsit más kontextussal nézve ez a mű bizony leképezi a nők és férfiak helyzetében kibontakozó változást.
Valahol akkoriban kezdődött minden....

https://youtu.be/5UxjWISWslg

Comments (18)


#443904 | 2023. 03. 20. 17:48
nem a nemek között húzódott éles határvonal
nem a nők nem tanulhattak, a legtöbb férfi sem

"hagyományos" női szerepet választani nem behódolás, hanem választás
hagyományos értelemben vett női szerepet felvállalni, mellé a "modern", tanult, önálló, karrier blablabla női szerepet is, az nem "jár", adomány ha megadatik (és nem ingyér van)

a doktorság nem volt kiváltságos valami
#443898 | 2023. 03. 20. 17:40
Nem értem miért degradálod le a férfit és miért az "asszonyállatot"?
A történelem során bármikor és ma ugyanúgy... nem gondolod, hogy akkor is voltak asszonyok, akik otthon hordták a nadrágot és vitték előre a családot, családi vagyont? Ha megözvegyültek akkor név szerint is, pl. Bathory Erzsébet.
Ma szintén választhatunk természetünk szerint beleállunk-e vagy behódolunk. Egyik se hiba. Ha meg a körülmények úgy hozzák összeroppanunk vagy megerősödünk.
Szerintem ugyanolyan tisztelettel viseltettek a Doktorúr iránt és a Bába asszony iránt.
Ma találhatunk dominánst, aki meghatározza az életünket és lehetünk csak a szexben szubok.
Ezen összevesznünk se kéne.
Szerintem.
#443877 | 2023. 03. 20. 16:51
nagyon konzervatív vagyok ffi-nő kapcsolat terén
abban a tekintetben, amit te írtál (nemi szerepek, azzal a kiegészítéssel, hogy nem társadalmi kéynszer, hanem lelki hajlam szabad megélése vonatkozásában)

hatalmas téma, kimeríthetetlen
de azért azt hozzátenném: a nők töbsége nem szabad elhatározásból "tört"a a férfi babérjaira, hanem nem volt más választása

de azt gondolom, mindenki megsínyli, ha a nőnek férfinek is kell lennie vagy nem lehet nő, ill. a férfi nem lehet férfi
leginkább a gyerekek
#443875 | 2023. 03. 20. 16:39
sose volt a férfi társadalom nagy része úr :D :D

persze, látom a fától az erdőt (csak, ha már...)

és elképzelem, ahogy valamilyen (általad említett) úr a négy fal között a társadalmi hierarchiában alatta álló nőnek önként, élvezettel és örömmel rendeli alá magát :) akkor ki az úr? :D

olyan jó lenne (azaz: nekem jó lenne :), ffi-nő (vagy egyéb párkapcsolati, magánéleti) relációban ababhagyni az alá-fölé rendelgetést
önmagunkban kerekek, együtt még egészebbek vagyunk

a férfi nagyon büszke tud lenni tanult-sikeres nőjére, büszke, és nem féltékeny, nem az elveszett kiváltásgain (vagymiken) kesereg, hanem örül a párjának
már, az a férfi, aki amúgy rendben van magával és a világgal
a hálószobában (vagy bárhol máshol, ahol éppen) meg a ki ki fölött van-t majd jól el(meg)döntik
Marilyn Deleted user
#443870 | 2023. 03. 20. 16:03
Ez is egy jóval bonyolultabb kérdéskör ennél. Történelemből szerintem nem hangsúlyozzák eléggé a Mezopotámiai kultúrát és annak történelmi változásait, mint az emberiség bölcsőjét. Pedig ott sok kutya van elásva ebben a témában (is):

" The ancient, prehistoric, civilisations of Mesopotamia, Egypt and Anatolia appear also to have been matrilineal, as well as matriarchal. By prehistoric, I mean natural, primitive, uncorrupted and true. The natural state, however, was gradually destroyed as men established the unnatural condition of patriarchy, by subjugating women." - James Dornan: The Fall and Rise, of (some) Women

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3632824/#:~:text=The%20ancient%2C%20prehistoric,by%20subjugating%20women.
Scarlet Deleted user
#443869 | 2023. 03. 20. 15:54
Hegelnek van egy híres tanítás: tézi-antitézis-szintézis.
Jelenleg én azt látom, hogy a tézis-antitézis váltakozás megy a világban. És egy réteg jogfosztásának megszűntetése szükségszerűen mások jogfosztottságával jár együtt.

Számtalan példát lehetne erre mondani, de a black washing például ilyen:

https://voxatl.org/blackwashing-versus-whitewashing-just-what-does-this-mean/

A téma bonyolultsága és az oldal hagyományai végett, ennél hosszabban nem áll módomban kommenteket írni.
#443867 | 2023. 03. 20. 15:39
De nem is ezt mondtam.
#443866 | 2023. 03. 20. 15:20
Hát hogyne fogadnám el. Szerencsére nem a 18. hanem a 21. században lünk ahol egy nőnek joga van a saját véleményéhez. Neked is a tiedéhez és az életed alakításához is.

Azonban nincs jogod sem neked sem senki másnak elvitatni mástól az önrendelkezés jogát.
#443865 | 2023. 03. 20. 15:11
Nem, nem szarkazmus, és ott is van, hogy ez az én véleményem, amit te jól láhatóan érteni sem akarsz, nemhogy elfogadni. Az ítélőképességem megkérdőjelezését külön köszönöm, kedves tőled.
#443864 | 2023. 03. 20. 15:07
"Nézetem szerint a nőnek nem is feladata beleszólni az életbe, jővedelemmel rendelkezni és hasonlók"

Ha ez nem szarkazmus volt akkor tényleg nem érdemes beszélgetnünk. Viszont kérlek csak a saját nevedben jelentsd ezt ki. Én nem vitatom el tőled a jogot, hogy így élj, felnőtt döntésképes nő vagy... vagy mégsem?

Azonban köszönöm szépen én a kiszolgáltatottságot csak a BDSM keretein belül szeretném megélni, a való életben senki ne szóljon bele mit eszem, mikor kivel dugok, mit dolgozok és milyen ruhát veszek a fizetésemből.
#443863 | 2023. 03. 20. 15:02
Nézetem szerint a nőnek nem is feladata beleszólni az életbe, jővedelemmel rendelkezni és hasonlók. Ez mind férfi energia, férfi feladat. Más a szerep, amit be kellene tölteniük, amit egyre inkább nem tesznek meg sajnos. Mivel abban a szerepben nem becsülték meg őket, innen indult a káosz. Amit te írsz, az már okozat, és nem az ok, nem a dolgok miértje.
#443862 | 2023. 03. 20. 15:01
A jog az amit ha megosztasz neked nem lesz kevesebb. Ha valamitől megfosztothatnak annak kiterjesztésével az maximum privilégium volt.

Mindegy hogy fehér-fekete, férfi nő, vafgy bármi más alá-fölé rendeltségi elnyomó viszony megszűnéséről van szó.
#443861 | 2023. 03. 20. 14:59
Ez nagyon szép meg rózsaszinköd meg minden, csak nem igaz. A nők ( mint massza, mert ugye véletlenül se külön egyéniségek saját vágyakkal és skillekkel). A nők alárendeltjei voltak a férfiaknak, valakinek a lánya, felesége, özvegye, anyja volt. Saját külön jövedelem és az életébe vfaló bármilyen beleszólási lehetőség nélkül. Aztán voltak páran akik nyuszifül helyett szarvascskákat növesztettek. A férfiak sehhonnan nem lettek kitúrva, pont ugyanannyi lehetőségük van most is, mint a nőknek. Jah szülni és szoptatni nem tudnak, bocsimár.
#443859 | 2023. 03. 20. 14:38
Én ezt máshogy fogalmaznám meg, de a lényeg ugyanaz. Régen, amikor még más volt a rend, a férfi képviselte az anyagit, a nő a lelkit. Egyik sem ért többet vagy kevesebbet, szimplán mást képviselt, amiket nem lehetett összehasonlítani. A baj ott kezdődött, amikor a nő a férfi babérjaira tört, mert nem érezte, hogy a saját pozíciójában megbecsülést kapna. Azt hitte, hogy ha majd ő is az anyagi síkjára lép, akkor tisztelet övezi majd. Igen ám, de a lelki sík így betöltetlen lett. Kénytelen kelletlen néhány férfi, akiket a nő kitúrt, próbálja betölteni ezeket a helyeket, de nem igazán komfortos nekik. Csoda, hogy ennyi identitását vesztett férfi van? A sok identitását eldobó nő kényszerítette ezt ki.

Szerintem.
Nyugodtan feszítsetek keresztre, én akkor sem fogom máshogy gondolni 😄
#443857 | 2023. 03. 20. 13:19
Igazából mindent túl lehet tolni.
Deleted user
#443856 | 2023. 03. 20. 12:30
A blog első felével egyet értek, a második rész szerintem kicsit bonyolultabb, de itteni veteránként nem szeretek szükségszerűen már hosszú vitákba belemenni. Röviden mondjuk úgy, hogyha szimplán megfordítunk egy világrendet abból nem fog jó kisülni. Azon dolgozni kell, ki kell érlelni.

Azt is lehet mondani, hogy a fekete ember felmászott a mozivászonra...Én meg azt mondom, hogy black washing, de ugyanezt igaz az LMBTQ-ra és más témákra is. Ahol te emancipációt látsz, én ott fordított elnyomást.

Mégis vitatkozom :D
#443855 | 2023. 03. 20. 12:20
Nem baj, szóljon a rock & roll
Deleted user
#443854 | 2023. 03. 20. 11:45
Érik erre egy reakció blog 🤭🤭






 
aaaaaaaaaaaa