Pénz, pénz, pénz... Tabu 1.

Blogs » Blog - Aranyliliom » Pénz, pénz, pénz... Tabu 1.
2019. 10. 06. 19:50 | Appeared: 1194x
A XVII. század és Montecuccoli óta tudjuk, a háborúhoz három dolog kell: pénz, pénz, pénz. A háborúban és a szerelemben pedig mindent szabad - tartja egy másik híres szállóige, és talán nem csak ez közös a kettőben.
Pénz és szerelem? Hogyan is függ össze?
A pénz nem boldogít (ígérem, az utolsó bölcs mondás) - aki megtapasztalta, hogy a pénzzel nem jár együtt a boldogság, bőszen bólogat erre. Viszont a boldogsághoz meg pénz kell. Vagy legalábbis nem árt - ezzel meg nem hiszem, hogy sokan vitába szállnak (pláne, aki megtapasztalta, a pénztelenség hogy tudja meggyilkolni vagy legalábbis lassan felőrölni a jobbra érdemes kapcsolatokat is).

A minap olvastam egy itteni blogban (nem, nem ellenblog, gondolatébresztő), hogy a nők elvárják, hogy a férfi fizessen, és hogy sokszor milyen sokba kerül egy-egy randi (utazás pl.). Hát, igen...

Hördültem, mint ahogy mindig "a nők" vagy "a férfiak" kitételre. Mondjuk: vannak olyan nők (férfiak, emberek). Én pl. nem várom el. Sőt, nem nagyon engedem. És nem valami feminista nekirugaszkodás okán. Se nem azért, mert olyan kis cukimukicukker lennék (ennél sokkal brutálabbat várok el pénzügyi téren - lásd alant). Egyszerűen nem akarom magam egy első találkozáskor kiszolgáltatott helyzetbe hozni, hogy a másik úgy érezze, tartozom neki (mert bizony-bizony vannak ilyen férfiak is, nem "a férfiak" ilyenek, csak vannak ilyenek is), másrészt másfajta, sokkal relevánsabb önvédelemből: ne kelljen végigszenvednem egy választás-rendelés-kihozzák-megesszük/isszuk-fizetünk-kijutunk folyamatot, ha esetleg villámgyorsan kiderül számomra (az ilyen szerintem kiderül), hogy aki írásban oly' ígéretes, az "élőben" a "bocsnemegymástkeressük" kategória.

De továbbfűzvén a pénz és párkapcsolat(szerelem?) gyöngysort. "Nem a pénzedért szeretlek." - hallhatjuk sokszor. És bizony, van helyzet, mikor baromira nem hisszük el. Máskor meg evidenciaértékű. Vagy annak tűnik. Szerintem meg igenis, a "pénzéért" szeretjük a másikat. Azért is. No, nem úgy, hogy arra pályázunk, hogy megfosszuk attól, elszedjük a másiktól. De mikor vonzóvá válik a másik, mikor beleszeretünk, minden tulajdonsága, jellemzője mögött ott van az, ahogyan él. Az meg így vagy úgy, de pénz által meghatározott.

Azt gondolom, ismerkedési fázisban nem jó, ha az ember felüllicitálja a lapját, azaz többet ígér, mint ami van, többet mutat, mint ami van. Simán lehet kulturáltan, természetesen kommunikálni az embernek az anyagi helyzetét, ill. költési, rááldozási hajlandóságát is. Sőt, nem csak lehet, kellene is. A sokszor hangoztatott korrektséghez ez is hozzátartozna. S így nincs meglepetés egyik fél számára sem. S miután fentebb írtam, hogy nem hogy nem várom el, hogy bármiféle költségbe verje magát a másik velem kapcsolatosan, azt feltételezem (feltételezés, mert tapasztalat nem támasztja alá), ismerkedési zsákutca lenne, ha jelezné a másik, nem ő fog fizetni. Honnan az ellentmondás? Végre rátérek blogom lényegi mondanivalójára. Aki ismerkedésre adja a fejét, az felnőtt ember létére számítson arra, hogy ez bizony költségekkel jár. Felnőtt ember létére tudja, meddig nyújtózhat, és tudja ezt kommunikálni is (nem, a legtöbb nő elsődlegesen nem anyagi jólétet vár párkeresés során, más tulajdonságaid simán "lenyomják" esetlegesen nem annyira kedvező anyagi helyzetedet). Szélsőségesen férfiatlan (pláne "domtalan"), ha valaki a párkeresési akciója költségein rinyál, a másik nemre mutogatva. És hogy még durvábbat, tabuszintűt írjak: a férfi-lét egyik mércéje, hogy a férfi tudja megteremteni magának anyagilag is azt a helyzetet, amelyben élni kíván. Nem, ez nem gazdagságot jelent, hanem annyit, hogy minden téren, így e téren is, emberi mértékek szerint sorsának irányítója. Hogy másként lehetne egy nő számára szilárd talapzat? Szigorú, életszerűtlen elképzelés manapság? Lehet.

Comments (8)


#344537 | 2019. 10. 07. 12:37
Szerintem ti nok tulbonyolitjatok ezt az orokos penzel valo foglalkozast!

Engem pl total nem erdekel kinek mennyi penze van ha ismerkedek.Nyilvan az alap apoltsagra es igenyessegre azert legyen de olyan relevans.

Ez netto baromsag hogy az a sikeres ferfi ugymond akinek penze van. Rengeteg dologtol is fugghet ki mit hajlando abba alldozni hogy az elete mekkora reszet kepes a penz hajkuraszasaba forditani.

En azt mondom probaljunk meg balancolni es ugy elni hogy ugyeljunk a valos ertekekre.En inkabb vagyok egy csoro senkihazi akit mindenki kedvel mint egy olyan alak aki tudja hogy mindenki csak a penzeert szeret es egy buborekban el.
#344535 | 2019. 10. 07. 06:27
Miért tabu?

Mert a nemes lelket nem érdekli a pénz. Kizárólag az érzelmek, ill. szellemi javak. És ki ne szeretne nemes lélek lenni?

Alakoskodunk, hazudunk, megjátszunk.
Ahogy pl. a szexszel kapcsolatban is.
Pláne a nők.
És ez már zsigerileg beivodott (kitartó társadalmi szocializáció).
#344528 | 2019. 10. 06. 22:24
Ippon. Bár a pénz nem boldogít, a pénz hiánya határozottan boldogtalanít.

Az lenne az érdekes kérdés, hogy MIÉRT tabu az anyagi helyzet? Erre két okot tudok nagyhirtelen elképzelni.

1. A pénzben van valami "tisztátalan", tisztán az anyagi világhoz kötődik, nincs benne semmi transzcendens.
2. Az ember sebezhetőbb, vagy minimum annak érzi magát ha az anyagi helyzete a téma.
#344513 | 2019. 10. 06. 20:55
:DD
#344512 | 2019. 10. 06. 20:53
ez fájt
már nem is szeretsz
csak így simán egyetérteni...

velem pihentetnéd az erőszakmentes kommuizédet :)
#344511 | 2019. 10. 06. 20:52
így még inkább egyetértek. passzolni kell (nagyjából) anyagilag is.
#344510 | 2019. 10. 06. 20:50
hadd ne váltsak asszertívre :DD

részben értek csak egyet:
"a férfi, aki partnerem kíván lenni, tudja megteremteni anyagilag is azt a helyzetet, amiben élni kívánok"
magának tudja megteremteni
de az passzoljon az enyémhez
ne megteremtse nekem, passzoljon hozzá
igen, azt gondolom (értsd: ezt tapasztaltam magam körül, és ez is tabu valamiért), anyagilag is passzolni kell (passzolás nem egyenlő azonossággal, valamiféle megfelelés)
nagy különbség az anyagiakban ritkán alapja a harmonikus kapcsolatnak
suba a subával, guba a gubával
ma is él (persze, a kivételek mindig erősítik...)
nem azért, mert kőbe vésett szabály, hanem - akárhogy is fáj és nem szeretnénk - a dolgok természetes kiforgása miatt


ja, mindvégig nem az egyéjszakás, rövid távú, kizárólag heti/havi/évi x szextalálkozásra korlátozódó kapcsolatról beszélünk
#344508 | 2019. 10. 06. 20:42
"a férfi tudja megteremteni magának anyagilag is azt a helyzetet, amelyben élni kíván."

mélyen egyetértek gondolataid magjával. nagyon igaz egy bizonyos nézőpontból. (így beszél, aki épp most foglalkozik az erőszakmentes kommunikáció elsajátításával.)

csakhogy, te most a partnerkeresés szempontjából vizsgálod a helyzetet. onnan nézve pedig így hangzik: a férfi, aki partnerem kíván lenni, tudja megteremteni anyagilag is azt a helyzetet, amiben élni kívánok.






 
aaaaaaaaaaaa