Felelős állattartás

Blogs » Blog - Aranyliliom » Felelős állattartás
2018. 08. 05. 00:09 | Appeared: 1418x
Persze, lesz majd kutyám. Megint.
Ha tudok róla megfelelően gondoskodni.
Ha tudok vele megfelelően törődni.
Ha tudok rá szánni elég időt, figyelmet.
Szeretetet. Ha már elvárom, hogy szeressen.
Hisz ez a felelős kisállattartás alapja. Nem?

Állatoknál jól tudjuk ezeket.
Embereknél miért nem?
Ne szelídítsd meg, ha nem tudsz vagy akarsz a szelídségével mit kezdeni!
Ne szoktasd magadhoz, ha aztán nem akarod, hogy veled legyen!
Ne szoktasd hozzá a gondoskodásodhoz, ha nem akarod gondozni!
Ne hagyd, hogy megszeressen, ha nem akarod szeretni!
A felelős embertartás alapjai nem ezek lennének?

Comments (25)


#301103 | 2018. 08. 06. 07:49
De orulok neked!
Vegre!
Hogy eddig senki sem... mert ez (is) erlelte, amit irtam.
Csak ponthogy nem gyengitette, hanem erositette.
Ha a kutyaval tudjuk, hogy kell, tudjuk mar a kutyaemberrel-emberkutyaval is!
Deleted user
#301102 | 2018. 08. 06. 07:43
Nem vilagos mit ertesz ez alatt, vagy hol latod az ellentmonast?
Deleted user
#301098 | 2018. 08. 06. 07:35
Nagyon szépen, szinte versben elmondva.
Jó is lenne akárhol, de nem itt, ahol sokan direkt kutyaként akarnak embert tartani, mások emberként vágynak kutya életre.
Deleted user
#301017 | 2018. 08. 05. 15:33
Biztos, hogy az erre irányuló törekvés meg van, ha még csak gondolati szinten is de aztán a realitás más útra visz és nem valósul meg, amit tervezünk...
#300981 | 2018. 08. 05. 09:49
:DD
(nekem van szakemberre szükségem.. rengetegre :)

az ígéretek, a ráutaló magatartások nem lehetnek kötelezően betartandó és betartható elköteleződések a jövőre vonatkoztatva... persze, hogy változhat... a jelen max. szándéknyilatkozat lehet a körülmények felmérésével a jövőre
#300979 | 2018. 08. 05. 09:46
nem, nem erről írok
kezdeteknél a lehetőségek
ha eleve tudod, nem adhatod/bírhatod/tudhatod/stb., ne hitegesd
Deleted user
#300959 | 2018. 08. 05. 09:05
Értem én , miről írsz, ugyanakkor most Antal érvelését érzem hozzám közelebb állónak. Bárki, bármikor mondhatja, hogy mégsem ezt a lovat akarta. Más az, ha az elejétől tudom, és hülyítem, az nem szép dolog. De az esetek nagy többségében van egy kezdeti lelkesedés (mint pl a húsvéti nyuszitartásnál) , aztán meg azt látom, mégsem nekem való ez. Ilyen előfordulhat, mert ember vagyok, hibákkal, gyengeséggel. (és lehet, szakemberre van szükségem ;) )
#300953 | 2018. 08. 05. 08:44
Ez a masik oldalrol is ugyanigy mukodik. O is mondhatja azt hogy beleszedult valamibe ami nagggyon fasza de hamargyorsan kiszedult belole barminemu ok miatt.
#300952 | 2018. 08. 05. 08:40
ehhez a bloghoz:
ha neked van szabad kapacitásod (nem, ez nem ígéret, hogy rá fordítod, csak elvi lehetőség), rendben... az nincs rendben,ha végigjáratod vele a kezdeteket, elkezditek, majd te: ja, tök jó, de bocs, nincs rád időm/kedvem/lehetőségem stb. (én sajna a nem annyira történelmi múltban tettem ilyet... zavar is kurvára... és nem mentség, hogy kicsit megszédített a lehetnerohadtjó-fíling)
és nem.. messze nem csak párkapcsolatról írom mindezt (blog hsz-ek).. hanem ugyanúgy érvényes... barátságra, mindenfélére... de akár gyerekvállalásra is...
#300951 | 2018. 08. 05. 08:35
jajmár :)
nem szmájliztam agyon... bocsánat :)

amúgy tényleg nagyon más világ vagyunk
de mindig örülök világok találkozásának
Deleted user
#300950 | 2018. 08. 05. 08:34
Ezt biztos jol meg akartam mondani, duplan. :)
Aranyliliom Deleted user
#300948 | 2018. 08. 05. 08:33
Tenyleg? Sosem hittem volna. :)))

Sajna elofordul, hogy nem veszem eszre magamat. Ha sok lesz belolem csak szolj.
Aranyliliom Deleted user
#300947 | 2018. 08. 05. 08:33
Tenyleg? Sosem hittem volna. :)))

Sajna elofordul, hogy nem veszem eszre magamat. Ha sok lesz belolem csak szolj.
#300944 | 2018. 08. 05. 08:29
@Liliom
Tegnap fogalmazasgatlot szedtem be ezert a drogos blogra is itt valaszolok ha nem baj.
A mostani szubom teljesen kivulallo volt. Az oldalrol is es a BDSM-bol is. Amikor elkezdett velem ismerkedni elmondtam neki mit varok tole es o mire szamithat. Elottem sem volt es utanam sem lesz mas urnoje mert neki EN jelentem ezeket a vagyakat. Senki massal nem akarna es nem is tudna megelni. Akar ugy is fogalmazhatnek hogy en lettem a drogja.

A regisztracioval kapcsolatban: elolvastatom es elfogadtatom vele mielott barmi komolyabbra fordulna. Ha ugy velem nem jol ertett valamit es nem aszerint cselekszik akkor visszadobom az elozo oldalra hogy gondolja at ujra biztosan akarja-e.

Ha megugorja a minimumot akkor lesz ra kapacitasom. A kerdes ott van hogy neki is lesz-e ram... ;)
#300942 | 2018. 08. 05. 08:26
igen, Antal
messze nem tökéletes az analógia, sőt

és minden hozzászólásodnak úgy örülök
szembesít vele, mennyire mások vagyunk.. és milyen szerencselánya vagyok, hogy hímneműben is van olyan más, mint én.. mert mi lenne velem (3 perc után)
Deleted user
#300939 | 2018. 08. 05. 08:21
Vicc nelkul, szerintem ez, azaz eset amikor nem lehet parhuzamot vonni ember es allat kozott.

Az emberi kapcsolatokban mindket fel egyarant felelos(az extrem szelsosegeket leszamitva) a kialakult helyzetert.

Akar a peldaban szereplo kutyanal, minden felelosseg az egyik fele, az embere.
Aranyliliom Deleted user
#300936 | 2018. 08. 05. 08:14
Igen...tudom. :)
Aranyliliom Deleted user
#300932 | 2018. 08. 05. 07:48
Nem szoros?
Bar igaz van egy kinai fajta, vetekszik az emberrel. :D
#300931 | 2018. 08. 05. 07:29
igen, Antal

ez is lényeges eltérés... és még sorolhatnánk: a kutyának van nyakörve meg szőrös meg... ja, nem
#300930 | 2018. 08. 05. 07:28
a veszélyességgel semmi baj (sőt) :)
a kérdés: neked van kapacitásod az új (legyen akármilyen) kapcsolatra?

valamiért a hsz-edről a bárhova való regisztrációkor a tájékoztató jutott eszembe.. bejelölöd, hogy elolvastad, elfogadod... elolvasod (tényleg rendesen) és elfogadod? :)
#300929 | 2018. 08. 05. 07:25
pedig... felelős vagy azért, amit megszelídítettél...
:)
Deleted user
#300923 | 2018. 08. 05. 05:43
Van egy lényeges eltérés.

Az ember önálló akarattal bír, míg az állat nem, neki nincs választása.
#300922 | 2018. 08. 05. 03:46
En altalaban figyelmeztetek mindenkit hogy veszelyes vagyok. Ennek tudataban vagjon bele velem barmibe.
Onnantol mar az o dontese felvallalja-e kiprobalja-e. Ha igen nekem csak az a valaszom hogy: en szoltam...
Deleted user
#300919 | 2018. 08. 05. 02:32
De igen....Mégis rendszeresen hibázunk....Újra és újra elkövetve...
Deleted user
#300918 | 2018. 08. 05. 01:18
De...






 
aaaaaaaaaaaa