"A valóság józan fanatikusai vagyunk..."

Blogs » Blog - Aranyliliom » "A valóság józan fanatikusai vagyunk..."
2018. 03. 30. 23:22 | Appeared: 1334x
Egyre ritkább, hogy egy-egy kulturális élmény igazán mélyen megérintsen, hasson rám.
Nemrégiben azonban ilyenben (bátran mondhatni, katarzisban) volt részem. A Trafóban láttam Pintér Béla és Társulatának előadásában a Titkaink című, műfajmegjelölése alapján: zenés-prózai szatírát.
http://trafo.hu/hu-HU/titkaink
Mind a téma, mind a színrevitel különleges, magával ragadó, egyszerre félelmetes, mégis vonzó.
Aki teheti, nézze meg!
És ha tőlem nem szeretne semmi többet megtudni, ne olvasson tovább! (Spoilerveszély!!)

Persze, egy zseniális alkotást se lehet röviden, egy-két mondatban bemutatni. A történetét talán el lehet mesélni, de pont a lényegéből iszonyatkeveset mondhatni így el. Most sincs ez másként. Egy aspektusra hívnám fel csupán a figyelmet...
A darab főhőse szimpatikus ember, nem különösebben különleges, bármelyikünk lehetne. Tehetséges, szorgos, munkájában elismert, derék férfi.
Azonban (nyilván, hogy kell egy de) szörnyű vágy gyötri... igen, az egyik, ha nem a legnagyobb tabunk jön: pedofil hajlammal.. és itt megállok, mert nem írhatom azt, hogy van megáldva... szóval pedofil hajlammal van megátkozva... az első döbbenet itt éri a nézőt.
De a főhős küzd a vágya ellen, elfojtja, és nem nehéz belátni, a vágyairól senki nem tehet, szegény ember, mély együttérzés, mi mást érezhetnénk?..igazán-igazán szimpatikus, rettenetes lehet ilyen teherrel élni...
A második, még nagyobb döbbenet (ez nem is szimplán döbbenet, sok minden mással keveredik) akkor következik, mikor kiderül: nem, nem fojtotta el vágyát... és ezzel nem lehet mit kezdeni (piszok kényelmetlenül fészkelődik az ember a helyén, és nem azért, mert eltelt már vagy jó fél óra)... mert ha így ismerem meg, sima ügy: távolságtartás, egyértelmű, kérlelhetetlen, merev elhatárolódás és társai... de így már, ilyen előzményekkel azért nehezebb... és messze nem ennyi a történet, de én itt most elejtem...

Fogalmam nincs, hogy van...
A vágyainkat tényleg "kapjuk"?
Velünk születnek? Én hajlanék arra, hogy ez a legmeghatározóbb...
A környezeti hatások (családon belüli, majd társadalmi szocializáció) alakítják?
Esetleg e kettő együtt?
Esetleg alakítjuk-formáljuk mi őket?
Tehetjük akár tudatosan is?

A vágyaiért senki sem ítélhető el... (Vagy de?)
Felelősségünk a vágyaink megélésében van... vélem én...

Comments (59)


#281851 | 2018. 03. 31. 18:46
R.Dawkins: A önző génje nekem alapmű...
Aranyliliom Deleted user
#281849 | 2018. 03. 31. 18:24
Természetesen lehet zsákutca mindkét verzió, szélsőséges eseteben élethalál kérdéssé is válhat akár egyetlen egyed esetében is. A tapasztalás azt mutatja flexibilis a nyerő. Lehet bármilyen elképzelése egy embernek, legyenek vágyak, tettek, a nagy egésznek szerves része. Egy adott karakter mennyire sikeres semmit nem számít, ami számít hány %-t teszi ki egy adott fajnak.
#281843 | 2018. 03. 31. 16:02
köszönöm

én úgy regisztráltam ide, hogy le lettem perverzezve
és el lettem küldve a hozzám hasonlókhoz
(messze nem ilyen durván, sőt... valójában kétségbeesésből)
én meg jöttem
megnézni-megtudni, milyen is vagyok (nem partnertkeresni.. rmeéltem, partnerrel megtaláljuk a közös pontot, a félúton a még mindenkinek jót)
de
bennem ott volt a vágy eziránt a világ iránt
ill. szexuális vágy, ami már tudta, nem tud máshol, másfajta szexusban kiteljesedni/beteljesedni/keilégülni
#281842 | 2018. 03. 31. 15:56
kieg.
az alaptézisem (amely nem tudom, helyes vagy helytelen, ezt vizsgálnám) az lenne, hogy aki idejön, abban él a vágy
partnerkeresési vágy, és nem is akármilyen partneré, hanem olyané, akinek a szexuális magatartása-vágyai sajátosak
innentől próbálom ízlelgetni azt, hogy valakinek nem a vágy az elsőbb, hanem az érzelem
de nem az érzelem, a valaki iránti érzelem hajtja ide
hanem egyfajta szexualitás iránti vágy
nyilván van e - nekem való - ellentmondásnak feloldása
(pl. a korábbi tapasztalatokban rejlő)
valamint azt is gondolom, a szexualitással kapcsolatban hazudunk... másoknak, de magunknak is (általános alany a "mi")...és nem megtévesztésből, nem haszonszerzésből, nem rosszindulatból, hanem mert így "illik", így "kell"


és köszönöm, hogy hozzászólsz a blogomhoz
sokat szoktam tőled tanulni
Aranyliliom Deleted user
#281841 | 2018. 03. 31. 15:56
a legleső szexpartner keresőre akkor regisztráltam, amikor már együttéltem az élettársammal, és nagyon szerelmes voltam bele. tudtam, h neki korábban már volt oda regisztrációja és egyzserűen csak kiváncsi voltam, milyen egy ilyen hely. ő alig lépett fel max 2 havonta egyzser 5 percre. aztán még annyira sem. én viszont évekig tag voltam ott, aktiv, de soha nem motivált keresési szándék, nem is álltam kötélnek. szerettem ott az emberekkel beszélgetni a cseten. a szexről alig volt szó :) hétköznapi beszélgetések voltak
#281840 | 2018. 03. 31. 15:51
miért lenne?
aztán lehet, a valóságban is így működik :)
#281839 | 2018. 03. 31. 15:51
valóban, óvatosan kezdtem a válaszadáshoz...

eltérő látásmódot nem látok
hasonlóságokat igen
miközben nyilván vannak különbségek is

nem tudok válaszolni, nincs válasz
mert nincs köze szingliséghez-házasságban/élettársikapcsolatbanéléshez, nem függ tőle
a (látszólagos) motiválatlansághoz van
ha már megtalálta az ember azt, amiért ide kell jönni, azaz nem keres - ez a motiválatlanság
(és írtam, nem csak az a motiváció létezhet, hogy partnert akar találni)
Aranyliliom Deleted user
#281838 | 2018. 03. 31. 15:49
Most jót nevettem....Nem baj ? :) :)
#281837 | 2018. 03. 31. 15:46
jók ezek a történetek :)

(és lehet, most adtál ötletet elszánt férfiaknak... ha sikert akarnak elérni, vagy legalább elindulni annak az útján... készítsenek jópár reget, írjanak lefektetnélekcicalehetőlegtagnap leveleket.. kivéve eggyel.... és az majd üde színfolt lesz a többi között... az ő levelét olvasva úgy fog kisütni a nap, mint most mögöttem... és csicseregni kezdtek a madarak is... na jó, ennyi romiság nekem már elég magamból :DD)
Aranyliliom Deleted user
#281836 | 2018. 03. 31. 15:43
ja.. hozzá kellett volna tennem, hogy ezek a kérdéseim tényleg nem kötözködésnek vannak szánva. hanem azt érzem, hogy sok dologban annyira eltérő a látásmódunk, vagy a dolgokról való szóbeli megfogalmazásunk, hogy kénytelen vagyok kérdezni Tőled. mert szeretnélek jobban megérteni.

értelmes embernek tartalak. magamat is. és furcsállom, hogy néha nagyon el tudunk egymás mellett beszélni
Aranyliliom Deleted user
#281834 | 2018. 03. 31. 15:31
kizárólag szinglik regisztrációjánál nincs benne logikai csavar számodra?

vagy regisztrálhat esetleg házasember is? mert bizonyos életkori határ fölött már elég sokat vannak, akik házasságban, élettársi kapcsolatban élnek, még ha az nem is tökéletes
Aranyliliom Deleted user
#281833 | 2018. 03. 31. 15:29
Társkereső.Egyébként valaki meghívott arra az oldalra,fogalmam sem volt hogy mi az...Azt hittem valami új játék.:) Amikor felléptem ,akkor láttam ,hogy ez az élettel való játék.Brahiból kitöltöttem az adatlapot.Sok hónapig rá sem néztem,addig amíg nem facebookon keresztül jöttek az üzenetek. De igazából okafogyott bakancslista révén ...már nem érdekelt ,hogy meg kóstoljam..milyen egy másik Férfi érintése. Mivel sorban olyan üzenetek jöttek ,hogy lefektetnélek cica ..lehetőleg tegnap.....Ez nálam nem jött be. Aztán írt valaki....Lassan egy éve már. :) Megfogott az intelligencia ami átsütött a monitoron.Képzeld ,nem úgy kezdte ,hogy megdugnálak azonnal.. :) Így indult.
#281832 | 2018. 03. 31. 15:23
milyen oldal volt?
milyen jellegű?
Aranyliliom Deleted user
#281831 | 2018. 03. 31. 15:22
Bakancslistával indult....Ha meglenne a régi regem..mondanám ,hogy olvasd el az első cikkemet. :) :)
#281830 | 2018. 03. 31. 15:21
és arra a másik oldalra hogy kerültél? miért mentél oda?
Aranyliliom Deleted user
#281829 | 2018. 03. 31. 15:18
Egy másik oldalon találkoztunk..Aztán regeltem ide,mert Ő már itt volt. :)Nekem a BDSM nagyon új volt még 1 évvel ezelőtt. Tudtam ,hogy létezik,de.......szóval amit láttam taszított,aztán valaki megmutatta,hogy milyen szépség rejlik a négy betű mögött.
#281828 | 2018. 03. 31. 15:15
miután meglelted a partnered, azután regisztráltál partnerkereső oldalra
szeretem a rendhagyó történeteket, ahol van egy számomra való logikai csavar :)

úgy vélném, aki itt van, abban mind van vágy
a vágy már megvan
partner vagy van, vagy nincs
a vágyainkat nem mindig akarjuk, vagy nem mindig merjük megélni, vagy nem mindig merjük akarni megélni
vagy akarjuk, de nem tehetjük (ezt azért kétkedéssel fogadom)
meg olyan is lehet, akit valamikor vágy vagy valamikori vágyak nyomán maradt megszokás hoz ide, tart itt
Aranyliliom Deleted user
#281827 | 2018. 03. 31. 15:03
Igen.
#281826 | 2018. 03. 31. 14:59
sok-nem sok
nem gondolom, hogy ez mennyiségi kérdés lenne :)
a mennyiség meg nem a vágyakról szól
eggyel is meg lehet minden vágyat élni, eléggé széles spektrumon mozgókat is
és a sok partner nem mutatója még a vágy meglétének sem

szóval akkor te mindkét esetben először érezni kezdtél, utána jött a vágy
és mikor valaki iránt érzelmet éreztél, akkor regisztráltál erre az oldalra
Aranyliliom Deleted user
#281820 | 2018. 03. 31. 14:35
Számomra így,igaz qrva nagy viszonyítási alapom az nincs...2 férfi egy élet alatt....:) Az nem túl sok...Így valószínű ezért nem tudom ,hogy milyen az érzelem nélküli vágy.
#281814 | 2018. 03. 31. 14:13
aha
a flexibilitásom lehet a túlélésem (a génkészletem túlélésének)záloga
alkudjam meg a jobb híjánnal vagy várjam ki a kvázi tökéletest
mindkettő lehet zsákutca...
#281810 | 2018. 03. 31. 13:12
és ez biztos így van?
(nem, nincs kész válaszom)

csak mert az ember jólneveltsége/szocializációja okán érez olyat is, amit tudja, hogy illik, és nem vél érezni olyat, amit nem illik
egy tisztességes-jóravaló-derék lánynak érzelmek kellenek és utána szexuális vágy
csak én azt is tökjól el tudom képzeli, hogy úgy szocializálódik, hogy a vágya tudatossá válása előtt "találjon" érzelmi célszemélyt (mert úgy lehet, azt tanulta, azt szabad)
pl. pont egy bdsm oldalon nehezen rakom össze (attól még összerakható), ha valaki nagy érzelmeket keres vágyak nélkül
az viszont tiszta sor, ha a vágyak hihetetlenül mély érzelmekkel is társulnak
Aranyliliom Deleted user
#281806 | 2018. 03. 31. 13:01
Valószínűleg kell a "jobb híján beérik" mellé valami "alapvágy", ez a beérik, hajlás egy más irányba az élet egyik pillére, végső soron az evolúció maga, ha valamiért egyik verzió nem lehetséges, választ egy másik opciót ami működik. A tanulás a tudat is ezt az elvet követei, mindennek az alapja a kényszer még akkor is ha azt hisszük mi döntünk, dönthetünk de csak a választék között.
Aranyliliom Deleted user
#281802 | 2018. 03. 31. 12:55
A vágy ,és az érzelem kéz a kézben jár...legalábbis Én így gondolom.Érzelmek nélküli vágyat nem ismerek,de biztosan létezik.Vágyakozok most egy sütire,de a józan eszem megálljt parancsolt,a mérlegre gondolva. Félre a tréfával...Valóban nem tudom..milyen lehet.Testi vágyaimat elsősorban az érzelmeim diktálták.Így nehéz elválasztanom a kettőt.
#281797 | 2018. 03. 31. 12:50
kérdés, az ész/gondolatok megváltoztatják vagy csupán elfojtják a vágyakat, ill. érzelmeket
szerintem az előbbit elfojtani tudják csak, az utóbbit megváltoztani is

(engem a vágyak érdekelnek ebben a blogban elsődlegesen, érzelmek és vágyak közé nem tennék egyenlőségjelet)
#281796 | 2018. 03. 31. 12:47
nem tudok mit kezdeni sok esetben az "igaz" jelzővel
ez egy ilyen eset :)

amúgy meg válaszaim nincsenek
kérdéseim vannak
és max. tippjeim
ennél az, hogy igen, lehet olyan
Deleted user
#281794 | 2018. 03. 31. 12:44
A józan ész felülírja az érzelmeket. Mert irányítjuk ,hogy véletlen se kerüljünk érzelmi csapdába.De ha belekerülünk ,onnan már nem egyszerű,mert félő ,hogy elriasztjuk a másikat....
Aranyliliom Deleted user
#281792 | 2018. 03. 31. 12:26
Rendben, ez alapjában igaz. De gondolatok által irányított érzés lehet-e valaha is igaz érzés?
#281787 | 2018. 03. 31. 12:17
az időfaktor nem hanyagolható el
ha elég hosszú az idő, szerintem minden érzés befolyásolható (vagy inkább: manipulálható nem csak mások, hanem magunk által is)
Aranyliliom Deleted user
#281786 | 2018. 03. 31. 12:16
És az igazi érzés? Vagy válasszuk ketté a mélyről jövő, megalapozott érzéseket és a felszínes, magunk által kreált, önbecsapós érzéseket. Az elsőt nem tudod gondolataiddal irányítani, a másodikat talán..
#281783 | 2018. 03. 31. 12:11
annyi jó téma merül fel
mert de, az érzéseket tudod alakítani a gondolatokkal
gondolj bele: lehet táplálni egy alig valami kapcsolatot, és kiszínezni úgy, hogy meséssé, valami komollyá váljék... és ugyanabból a kapcsolatmorzsából a gondolataid/képzeleted segítségével egy rémálmot vagy éppen egy semmiséget is tudsz kreálni...
a vágyaknál, az alapvágyaknál nem hiszem, hogy így lenne
#281782 | 2018. 03. 31. 12:08
hát, ez is érdekes és messzire vezető kérdés lehet
ez a "jobb híján beérik"
mert nem hiszem, hogy ez így működik, hogy minden esetben beléphet a pótlás
talán ahhoz is kell már valami alapvágy, látens, elfojtott, esetleg nem a legerősebb, de valami kell
úgy vélem
Aranyliliom Deleted user
#281773 | 2018. 03. 31. 10:52
A vágy és a gondolat nem egy tőről fakad :) Az érzéseket sem tudod átalakítani a gondolatokkal, úgy a vágyakat sem.
Aranyliliom Deleted user
#281761 | 2018. 03. 31. 09:19
Persze azt nem hiszem én sem, hogy a gondolattal meghatározható a vágy, némi irányítás talán lehetséges. Gondolok például a hosszú hajóutakra jobb híján a heterók beérik a homóval. De az teljesen normális dolog szerintem, hogy vannak vágyak amelyeket el kell fojtani. Ha nem szex akkor más, ez az élet velejárója.
#281758 | 2018. 03. 31. 08:27
A közelmúltban egy blogban került elő, hogy a vágyait az ember gondolatai alakítják.
Ha ez így van/lenne, én kicsit egyszerűbbeket gondolnék ki magamnak. :)

Gondolatokkal terelni-elfojtani: ezt abszolút elképzelhetőnek tartom. De hogy pl. mely' nem és pl. milyen szerep (pl. domináns/szubmisszív) mentén támad bennem vágy, nem hiszem.
#281757 | 2018. 03. 31. 08:23
Igen.
Eltorzult kitörése lásd középkor túlzott elfojtásai... és pl. a Margit-legenda tanúsága (soror Sabina és Margit egymást ostorral vere vala, amit ők élveznek nagy ájhatatosságban vala - persze, nem pont így van, de nincs érkezésem még kikeresni). Az igazán nagy bajok az elfojtásokból lesznek, meg kell találni a lehetséges/senkinek nem ártó gőzkieresztést mindig.
És a vágyaid kiélése okán se mindegy, hova, mikor és minek (társadalomban betöltött hely) születsz. Szélsőséges példaként gondoljunk Caligulára vagy Néróra (akkor is, ha talán a legtöbbet róluk Suetoniustól tudunk, aki nem a tacitus-i történetírói elv mentén dolgozott).
#281755 | 2018. 03. 31. 08:18
Elég sok buktatója is van/lenne a kutatásnak.
Első körben talán az, hogy kiket "vizsgálna"? Max. bevallásos alapon működhetne.

Ha találsz valamit ezzel kapcsolatban, megköszönném, ha megosztanád.
Deleted user
#281751 | 2018. 03. 31. 08:05
Egyetértek, az ember mivel tudatos lény a tetteiért felel, a gondolat az érzés szabad (legalábbis egyelőre amíg nem digitális). Szerintem ebben a kérdésben nem számít különösebben hogy a genetika vagy a külső hatások miatt vált azzá amivé valaki, azzal, hogy felnőtt önálló emberré lett a cselekedeteit maga irányítja. Egyébként nálunk kevésbé intelligensebb fajok között is megfigyelhető ez a "felelősség" és az eredmény végül ugyanaz lesz. Egy farkas nem garázdálkodhat a falkában mert megölik, egy kéjgyilkos sem élvezkedhet nyugodtan mert örökre bezárják, vagy fölakasztják Pl. Amerikában. Ebben a vonatkozásban pedig nyilvánvalóan a vágyai megélésért kapja a jutalmat.
Deleted user
#281750 | 2018. 03. 31. 07:55
A velünk születésnek és a környezetnek is szerepe lehet, melyben az előbbi a meghatározó. Egy prüdebb környezetben például nehezebben nyílnak ki a vágyak. Tudat alatt biztosan ott vannak, de felszínre törésük mindenképpen egy nyitottabb közegben a valószínűbb.. vagy egy túl zártban, mint sok példa is mutatta a történelemben, de ott sokszor perverzió, az egészséges vágyak elferdült formájában jelentkezhet.
Vágyaiért szerintem senki sem ítélhető el. De vannak olyan vágyak, melyek megéléséért már igen. A perverzió nem a bdsm-nél kezdődik, hanem ott, ahol a vágyak kielégülése más kárára történik. Addig meg magánügy.
Aranyliliom Deleted user
#281748 | 2018. 03. 31. 01:21
A BDSM és a genetika összefüggése kapcsán legjobb tudomásom szerint nagyon kevés kutatást végeztek, így ezek tudományos jelentősége elhanyagolható. Így tudom, igaz pár éve nem néztem utána a témának, itt van újra az ideje :)
#281747 | 2018. 03. 31. 01:17
nem tudom, hogy ilyen (szexuális vágyak, irányultság) tárgyban folytattak-e megfigyeléseket
de olyan egypetéjű ikrek megfigyelése során, akik igen eltérő földrajzi-kulturális környezetben éltek-nevelkedtek gyakorlatilag születésüktől fogva, az én ismereteim szerint az figyelhető meg, hogy a genetika sokkal meghatározóbb, mint a környezet... pl. elhízás tekintetében (amiről azt gondolnánk, az étkezési szokások, az életmód függvénye nagyban)... aztán a fene tudja, a szexus mihez közelít
DomBolDal Deleted user
#281746 | 2018. 03. 31. 01:14
Nem tisztem megmondani, hogy ki magyar, ki angol, vagy ki kínai.
Annyit írtam, hogy különböző nemzet felfogások léteznek. Hozzám a legközelebb @Aranyliliom által említett kulturális nemzetfelfogás áll, de ehhez hozzátenném, hogy szükségesnek tartom azt is, hogy az adott ember a nemzethez tartozónak tartsa magát.

Ezen felül azonban bizonyos politikai helyzetekben a földrajzi nemzet felfogást tartom fontosnak, de mivel az oldal szabályzat tiltja a politizálást ezért erről nem írok.
#281745 | 2018. 03. 31. 01:08
A furcsaság csak egy dolog és a környezet a felelőse. Mi a helyzet egy nálunk színtiszta magyar kiejtéssel népdalt éneklő kínai kislánnyal? Számít hogy hogy néz ki vagy pedig az a baj ha egyesek szerint számít, hogy hogy néz ki? És ő magyar?
#281744 | 2018. 03. 31. 01:06
OK!

csak a téma szempontjából mind a földrajzi, mind részben a nyelvi is elhanyagolható
az általad törzsinek hívott (én inkább nevezném antropológiainak) és a kulturális meg pont nem
szerintem ez a kettő fontos
Aranyliliom Deleted user
#281743 | 2018. 03. 31. 01:02
Jeleztem, hogy a lista a teljesség igénye nélkül lett leírva, létezik kulturális nemzet felfogás is természetesen :)
DomBolDal Deleted user
#281742 | 2018. 03. 31. 01:01
Azért megnézném, hogy egy kínai kisfaluban nem lenne furcsa egy 193 centi magas, szakállas, fehér lakos. Ezek nem kis eltérések. Persze minden relatív, végülis amikor Édesapám egy edzőtársa megtudta egy külföldi judo bajnokság után, hogy töke volt a menyasszonynak az is csak kis különbség volt. Azonban ha valaki heteroszexuális férfi és biológiailag nőnek született párt/kalandot keres, ez egy hatalmas különbség lehet. De szóljon helyettem egy tiszteletreméltó idős úriember saját dala:

https://www.youtube.com/watch?v=P4_Bxqp2tQU
#281741 | 2018. 03. 31. 01:01
a kultúrát* (minimum) kihagytad
pedig baromira fontos (a szexuális kultúra is része) e szempontból

(*kultúrához sorolom most itt a hagyományokat, szokásokat, történelmet, művészeteket is)
DomBolDal Deleted user
#281740 | 2018. 03. 31. 00:54
Egy nemzethez tartozásnak számos meghatározása van, példák a teljesség igénye nélkül:

Földrajzi: egy adott ország területén belül élő emberek alkotják a nemzetet.
Nyelvi: egy adott nyelvet beszélők alkotják a nemzetet.
Törzsi: a származás határozza meg a nemzetet.

Úgy felnőni egy másik országban, hogy számos különbséget látsz az ott élők és magad közt erősen hathat a fejlődésedre. Miként egy Magyarországon élő kínai vagy koreai is sokszor másként él és fejlődik mintha saját hazájában élne. Volt dél-koreai tanítványom, aki nem tudott magyarul 12 évesen és magyar állampolgár. Az első nemzet felfogás szerint pedig ő nemzet része, míg egy itt nevelkedett, de több éve Angliában dolgozó magyart az ilyen nemzet felfogás már angolnak tekint.
Nem értek egyet a földrajzi nemzet felfogással, de ennél rövidebben nem lett volna érdemes válaszolnom a felvetéseidre.
#281739 | 2018. 03. 31. 00:54

de én nem fogok bele írni :)
#281738 | 2018. 03. 31. 00:52
Majd holnap igen. Ma! :D
#281737 | 2018. 03. 31. 00:52
Nem hinném, hogy bicskával enné a szalonnát. :)
Eleve van már olyan keveredés...
Néhány külső jegyen kívül pedig meg sem mondható, hogy nem oda való valaki ahol született és felnőtt.
#281736 | 2018. 03. 31. 00:50
nem értek maradéktalanul egyet... nyissak ennek egy másik blogot, hogy ne itt?
#281735 | 2018. 03. 31. 00:48
A vágyak megélésének felelőssége, pontosan.
Amikor másra negatív hatással van onnantól nincsen mentség.
Felért egy megdöbbenéssel, mikor egyébként feministába hajló ismerőseim megpróbálták felmenteni Marton Lászlót, mert hát amit letett az asztalra szakmailag. Szerintem meg amit bizonyíthatóan mások kárára tett azért derékba kell törni a karrierjénél fogva. Kiss László dettó...
#281734 | 2018. 03. 31. 00:46
"magyar" génállomány
indiai szokások/kultúra kombója
vélem én :)
#281732 | 2018. 03. 31. 00:42
a fétiseket és a vágyakat nem gondolom ilyen szempontból azonos súlyúnak
a fétisek kialakulását abszolút a környezeti hatásoknak (pláne korai élményeknek) tudnám tulajdonítani (szóval, el tudom képzelni, hogy így van)

hogy hol és mikor (ld. történelmi korok különböző szexuális engedékenysége a szexuális viselkedés terén) él, az vágyai megélését befolyásolja alapvetően, nem a vágyak meglétét

mondjuk, azt se tudom, a meg nem élt vágyak erősödnek vagy épp halványodnak/elhalnak
biztos az se mindegy, hogy milyen gyakran kénytelen találkozni/szembesülni vágya tárgyával a vágyakozó

(aszta, mennyire bizonytalan/bbizonytalankodó vagyok... de tényleg nem tudom, hogy vannak ezek)
#281730 | 2018. 03. 31. 00:32
velünk született ezer másért is meg- és elítélnek, amiről tuti nem tehetünk... pont ez lenne kivétel?

nem szalonképes?
érdekes kategória... :)
(elképzeltem, mi fér be egy szalonba :D)

a kirekesztés részében nem vagyok biztos (ill. abban sem)... hogy mennyire általános... van olyan vágy, amiért tutira.... van, amiért lehet, max. csodabogár leszel, ill. ha amúgy sem szeretnek, akkor lehet a kirekesztés ürügye (ha meg kedvelnek, elfogadnak vele)... és a kirekesztők rétege sem határolható könnyen be
#281729 | 2018. 03. 31. 00:27
Mitől lesz Indiában (vagy Mozambikban) született magyar ember és mit tesz hozzá a fejlődéséhez, hogy magyar? Illetve ha ott születik és ott él, akkor egyáltalán magyar?
Deleted user
#281726 | 2018. 03. 31. 00:13
Nagyon izgalmas kérdések. legjobb tudomásom szerint az ember a Földön élő legnyitottabb genetikai programú lény (a spiritualitásba szándékosan nem megyek bele, mert az nagyon bonyolult téma szerintem). Ez pedig azt jelenti, hogy a bolygónk élőlényei közül minket határoz meg legkevésbé a genetikánk.

Ha egy magyar ember Indiában születik sokkal nagyobb valószínűséggel lesz lábfétise (a helyi kultúra hatására), mintha ugyanez a magyar ember Mozambikban látja meg a napvilágot. A génjeiknek fontos szerepe van ugyan, de a környezetünk, vagy egyes minket ért traumák is lehetnek meghatározóak. A BDSM kapcsán egy 2000 körüli filmben, a Tábornok lányában láthatjuk, hogy a címadó karakter többes nemi erőszak hatására válik dominánsá/dominává a szexualitásban.

Nem vitatom az öröklődés szerepét, de míg egy jegesmedve valószínűleg elpusztulna ha Afrikába kerülne (nem egy állatkertbe, hanem a vadonba), egy ember nem pusztul el attól ha nem ott éli le az életét, ahol a szülei, ám elképzelhető, hogy teljesen más -szexuális- vágyai lesznek pont a kulturális hatások miatt, mintha hazájában, vagy egy másik országban nevelkedett volna.
Deleted user
#281725 | 2018. 03. 31. 00:08
a velünk született vágyainkért ugye senki nem itélhet el-meg bennünket? hisz nem tehetünk róla, ugye? vagy mégis? ;)

és ha a vágyunk nem szalonképes és kitudódik, akkor kirekesztenek minket érte, ugye? vagy mégsem? ;)






 
aaaaaaaaaaaa